|
|
Allah'ın yaratıklarına iyi davranmıyorsan. Barış için çaba sarf etmiyorsan. Aleyhine de olsa, Allah'ı gözeterek hakkı söylemiyorsan. Ne zaman müslüman olacaksın(ız)? |
Celaleddin Rûmî, Gazalî ve İbn-i Hazm’dan servet ve iktidar sahipleri için üç not… |
|
|
|
|
|
|
Bireysel bilince kendini genelde cinsel dürtü olarak sunan karşı cinsin özel bir bireyine yöneltilmemiş olan, kendinde, görüngüden çok yaşama isteğidir olsa olsa. |
Silahlanma yarışının uluslar arasında “gerilimler” yarattığı doğru olabilir fakat bu yalnızca tali sonuçtur ve dünyanın uluslarını bölen aralıksız “gerilimler”le alakalı kullanılan araçlardan biri olan silahlanmaların nedeni değildir. |
|
|
|
|
|
|
tawûs'a dokunmuş bir êzîdî'ydim belki lalêş'ten şengal'e maviler içinde.belki, belki de basrayı çağrışımsız adımlarla geçmiş bir nusayri'ydim eytamlar içinde.süryani'ydim belki, mardin kalesinden şapeli andıran bir düşüşle. |
‘Akıl çerçevesinde Allah nasıl tanımlanabilir? Gözlem ve değerlendirmelerle Allah’ı nasıl kavrarız?’ |
|
|
|
|
|
|
Karamsar biriyimdir. Sanırım yapım gereği böyleyim. Kabul, belki biraz da çekici geldi hayatın karanlık yanı. Daha fazla gerçek barındırdığına dair bir his diyebiliriz buna. |
Eserleri ile sürekli yüz yüze olduğumuz Allah’ı kabul etmeyen çok az. Başta bedenimiz olmak üzere soluduğumuz hava, içtiğimiz su ve tüm diğer varlıklar Allah’ın eseri değil mi? |
|
|
|
|
|
|
Menfaatinizin ya da iktidarınızın devamı siz bile bile BİR TEK İNSANIN bile acı çekmeye devamına bağlıysa, zalimsiniz. Milyonların hayrına çalışıyor olsanız bile. Bir tek insanın acısının sebebi sizseniz, o acıyı durdurmanız milyonlara zarar verebilir diye inanıyorsanız, size yine zalim denir. Zalimsiniz. |
Manevi ekoloji batıda batı düşüncesinin Descartes ile başlayan mekanistik evren anlayışına tepki olarak doğdu. Bu yönüyle de derin ekoloji düşüncesi ile flört halindedir diyebiliriz. Manevi ekoloji yeryüzüne bir ilahi emanet olarak bakar. Dahası manevi ekoloji insanı bu dünyanın efendisi değil Allah’ın yarattığı yeryüzünün çobanı olarak tanımlar. |
|
|
|
|